Connect with us
Data: 01/05/2024
.

Social

Donează 2%! Gabriel vrea să meargă și să vorbească! Ajută-l și tu!

Publicat

pe

Gabriel are doar opt ani și după două zile de când a venit pe lume a fost nevoit să lupte pentru a deveni un copil sănătos, care să se poate mișca, să poată vorbi și să se bucure tot ce îl înconjoară. Gabriel suferă de tetrapareză spastică, iar părinții lui au făcut, și fac în continuare, efoturi uriașe pentru a-i putea asigura tratamentele necesare. Costurile pe care acești oameni le suportă anual se ridică la aproape 10.000 de euro. Gabriel are nevoie de sprijinul nostru, al tuturor, iar prin simpla completare a formularului 230, oricare dintre noi putem dona cei 2% din impozitul pe venit.

Neglijență, neștiință sau eroare medicală? Acestea sunt întrebările pe care părinții lui Gabriel, un băiețel de doar opt anișori, și le adresează, încă de la două zile după ce micuțul lor a venit pe lume. Viața lui atârna, la momentul respectiv, de un fir de ață, însă, a reușit să supraviețuiască, fiind un adevărat luptător. Acum, deși are tetrapareză spastică, lupta, pentru a deveni independent de părinții săi, este continuă și are nevoie și de sprijinul nostru financiar.

Cum au început problemele

Ancuța-Mihaela Goia a avut o sarcină normală, iar medicii nu au remarcat la acea vreme vreo problemă în dezvoltarea fătului, doar faptul că mama are RH-ul negativ. Odată ce a venit pe lume, însă, în luna iulie a anului 2009, problemele de sănătate ale micuțului Gabriel au venit una după alta, iar acum este dependent de părinții săi, având tetrapareză spastică. Gabriel a venit pe lume, după ce Anca Goia mai pierdu-se două sarcini anterior. „Am născut în spitalul din Brad, iar bucuria noastră a fost de nedescris în momentul când l-am văzut pentru prima dată. Era un îngeraș blond, cu ochi albaștri, o adevărată minune, iar aceasta este povestea lui și lupta lui ca să devină un copil care sa poată duce o copilărie fericită, la fel ca oricare altul de vârsta lui. Gabriel a fost un copil născut la termen, dintr-o sarcina normală, fără evenimente care să-i fi pus în pericol dezvoltarea, doar că doctorii de la spitalul din Brad au uitat să țina cont de un factor atât de mic și care are o importanță colosală în dezvoltarea unei viitoare sarcini, respectiv Rh-ul. Noi, părintii lui Gabriel, avem incompatibilitatea Rh-ului, dar cineva «a uitat» să anunțe sau să scrie în fișa medicală de acest factor și așa a început lupta pentru supraviețuire a micuțului nostru”, a declarat Anca Mihaela Goia, mama lui Gabriel.

 

Advertisement

O simplă injecție putea să îl salveze pe Gabriel

Părinții lui Gabriel ar fi fost dispuși să plătească orice sumă, dacă ar fi știut, că fiului lor trebuie să îi fie administrată o injecție și astfel ar fi putut fi prevenită incompatribilitatea de RH. „Nepăsarea a făcut ca acest lucru să nu se întâmple, pentru că din punctul de vedere al acelor doctori, Gabriel a fost un nou născut sănătos, fără vreo complicație. Cel puțin cinci oameni știau despre gafa medicală produsă, unul singur a fost sancționat administrativ, iar ceilalți au tratat acest caz ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic ieșit din comun. Tragedia lui Gabriel a început la două zile după ce l-am adus pe lume, când a început să facă icterul pe care îl fac toți nou-născuții. Nu era, însă, un icter normal, Gabriel nu avea o grupă de sânge diferită de a mea, doar RH un lucru fatal pentru el, care a dus la crearea celui mai periculos icter, respectiv icterul nuclear”, a mai adăugat Ancuța-Mihaela Goia.

După trei ani s-a stabilit: tetrapareză spastică

La scurt timp, Gabriel a fost transferat la spitalul din Deva, fără vreun diagnostic medical, dat de către doctorii de la Brad. După o serie de analize și investigații medicale efectuate la spitalul din Deva, Gabriel începea să ducă o luptă crâncenă între viața și moarte, fiind trimis la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii «Louis Țurcanu» din Timișoara. „Acolo ne-au spus ca viața lui Gabriel este într-o stare critică și nu se știe dacă supraviețuiește până dimineață, dar el luptat timp de câteva zile pentru viața lui și a câștigat. După icterul nuclear a urmat boala hemolitică prin izoimunizare RH, boala de reflux gastroesofagian (BRGE), status post suferință perinatală complexă, hemoragie intraventriculară stânga gradul I/II, suflu sistolic, hipereozinofilie, sindrom mioclonic. În cele trei săptămâni de spitalizare icterul s-a remis, dar a început să apară anemia, care nu s-a lăsat combătută doar după două transfuzii de sânge”, a mai povestit mama lui Gabriel. După trei ani petrecuți prin spitale a venit și durerosul diagnostic: tetrapareză spastică. Simptomatologia asociată constă în crize epileptice sub control, retard psihomotor, complicații ortopedice, afazie mixtă, cifoză dorsală. În formă ușoară de tetrapareză spastică retardul este mediu, iar deplasarea se poate face, dar patologic. „Vestea că are tetrapareză spastică a căzut ca un trăsnet asupra noastră. Dar nu mai încercăm demult să căutăm vinovați, ci doar să găsim soluții pentru a îmbunătăți starea lui de sănătate”, a spus Anca Goia.

Face kinetoterapie de la vârsta de nouă luni

Advertisement

Eforturile Ancuței și ale lui Claudiu Goia sunt îndreptate către Gabriel și recuperarea lui , iar dorința lor cea mare este ca micuțul lor să se bucure de o viață normală. „Recuperarea lui Gabriel presupune o muncă uriașă din partea tuturor. Creierul lui Gabriel trebuie să învețe să facă tot ceea ce nu face de la sine, așa cum ar fi fost normal. Face kinetoterapie de la vârsta de 9 luni, iar de la 1 an și 6 luni face kinetoterapie zilnic, terapie ocupațională și logopedie, dar rezultatele nu se prea vedeau, o oaza de speranță a venit când am auzit de Centrul de Medicină Hiperbară din Constanța. Aici am văzut unele progrese, după doar câteva ședințe”, a mai completat mama lui Gabriel. Doar că recomandarea medicului, pentru ca oxigenarea hiperbară să își facă efectul trebuia repetată după 4-5 luni. Costurile pentru aceste ședințe sunt sunt de aproximativ 10.000 lei. Cu mult peste capacitatea financiară a părinților.

S-au mutat la Alba-Iulia

Părinții băiatului au apelat la un centru de recuperare din Alba-Iulia (Centrul Medical „Maria Beatrice” -n.red.), probabil unul dintre cele mai bune din țară, și, din fericire, Gabriel a făcut progrese. „Rezultate recuperării de la acest centru au început să vină și progrese au început sa apară. Sunt mici, dar sunt. Centrul este unul privat, iar costurile lunare sunt de 3.000 de lei. Speciali;tii care lucrează cu Gabriel ne-au spus că este un copil cu șanse de recuperare. Lucru ce ne dă o speranță. Fațaă de acum doi ani, de exemplu, Gabriel reușește acum să își țină singur capul, să își ducă mâinile la gură și, sperăm noi, în următoarele luni sau ani să poată sta și în picioare, fără a fi sprijinit”, a conchis Anca Goia. Anual, costurile cu recuperările lui Gabriel ajung la aproximativ 10.000 de euro.

Părinții lui Gabriel nu își doresc decât ca fiul lor să poată duce o viață normală, la fel ca ceilalți copii, iar pentru ca acest lucru să fie realizabil, Gabriel are nevoie de sprijin financiar. Cei care i-au dat viață băiatului au înființat și o Asociație, numită S.O.S. Gabriel, unde oameni de bine pot dona cei 2% din impozitul pe venit, completând formularul 230 sau formularul 200 (pentru alte venituri).

Fiecare formular contează! Poți depune singur formularul 230 la administrația fiscală sau poți lăsă ONG-ul care susține programul de recuperare a copilului, să se ocupe de acest lucru.

Advertisement

Totodată, cei care îl pot sprijini pot depune bani în conturile:

Asociația S.O.S. Gabriel CIF 31300440, cont bancar RO92RNCB0518131418330001 deschis la Banca Comercială Română sau în contul RO44 RZBR 0000 0600 1253 6948 deschis la RAIFFEISEN BANK – Beneficiar Goia Ancuța-Mihaela.

 

Advertisement

Actualitate

INCLUZIUNE SOCIALĂ: Au fost aprobate primele cereri de ajutor pentru plata chiriei. Sprijinul financiar poate ajunge până la 1.400 de lei

Publicat

pe

Redactat de

Direcția de Asistență Socială Deva a aprobat primele cereri de acordare a ajutorului pentru plata chiriei. Sprijinul financiar se acordă de la bugetul local și este destinat mai multor categorii de persoane sau familii vulnerabile din municipiul Deva, care îndeplinesc condițiile de eligibilitate aprobate de Consiliul Local, prin Hotărârea nr. 432/2022 (disponibilă pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și Asociații).

Ajutorul pentru plata chiriei se acordă pe o perioadă de 1-3 ani și se plătește proprietarului locuinței, prin transfer bancar. Sprijinul financiar are ca scop prevenirea marginalizării sociale a persoanelor sau familiilor cu domiciliul/reședința în municipiul Deva, care se confruntă cu absența unor condiții socio-economice minime și sunt incluse pe lista de priorități a persoanelor îndreptățite să beneficieze de o locuință socială sau ANL.

CINE POATE BENEFICIA de ajutor pentru plata chiriei:

– tinerii de până la 35 de ani, care provin din structurile rezidențiale ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara

– persoanele singure/familiile din evidența Direcției de Asistență Socială Deva, care, în urma anchetei sociale, pot fi încadrate în categoria persoanelor marginalizate social sau cu risc de marginalizare socială

Advertisement

– victimele violenței domestice

– tinerii de până la 35 de ani, care, deși au un loc de muncă, nu dispun de venituri suficiente pentru a închiria sau achiziționa o locuință în condițiile pieței

CRITERII de eligibilitate pentru acordarea ajutorului financiar:

– solicitantul trebuie să aibă domiciliul/reședința în municipiul Deva de cel puțin 24 de luni (cu excepția victimelor violenței domestice și a tinerilor proveniți din structurile rezidențiale ale DGASPC Hunedoara)

– solicitantul și membrii majori ai familiei sale nu au în folosință o locuință din fondul locativ de stat, dar au făcut demersurile necesare pentru a fi cuprinși în lista persoanelor îndreptățite să beneficieze de o locuință socială sau ANL

Advertisement

– solicitantul, persoană singură, nu are în proprietate mai mult de un autovehicul, cu vechime mai mică de 5 ani, iar în cazul familiei, membrii acesteia nu au în proprietate mai mult de două autovehicule, cu vechime mai mică de 5 ani

solicitantul și membrii majori ai familiei sale nu au datorii către bugetul local

VENITURILE nete lunare până la care se acordă ajutorul pentru plata chiriei sunt stabilite în funcție de numărul de persoane din familie și se raportează la valoarea Indicelui Social de Referință (ISR = 660 lei, în prezent), astfel:

– 2.640 lei (4 ISR) – pentru persoana singură

– 3.762 lei (5,7 ISR) – pentru familia cu 2 persoane

Advertisement

– 4.356 lei (6,6 ISR) – pentru familia cu 3 persoane

– 4.950 lei (7,5 ISR) – pentru familia cu 4 persoane

– 5.544 lei (8,4 ISR) – pentru familia cu 5 persoane

– 6.138 lei (9,3 ISR) – pentru familia cu 6 persoane

În cazul familiilor cu mai mult de 6 membri, se adaugă câte 0,5 ISR (330 lei) pentru fiecare persoană din familie, peste numărul de 6 persoane.

Advertisement

Cuantumul ajutorului pentru plata chiriei se stabilește pe bază de punctaj, în funcție de mai multe criterii privind componența familiei, numărul copiilor aflați în întreținere, situația bio/psiho/socială a persoanei singure/familiei, nivelul de studii etc. În funcție de punctajul obținut, cuantumul ajutorului poate fi de până la 900 – 1.400 lei, în primul an de acordare, fără a depăși însă nivelul chiriei prevăzute în contractul de închiriere.

DE REȚINUT! Beneficiarii de ajutor pentru plata chiriei care nu au loc de muncă la data acordării acestui drept vor primi sprijinul financiar doar pe o perioadă de 6 luni, de la data prezentării contractului de închiriere – dacă nu fac dovada angajării.

Ajutorul pentru plata chiriei se acordă în baza unei cereri-declarație pe propria răspundere, care va fi însoțită de acte doveditoare privind veniturile realizate, componența familiei, nivelul studiilor, situația socială, locuința închiriată etc. Documentele se depun la Direcția de Asistență Socială Deva (Registratură), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numărul de telefon 0755.878.814, în timpul programului de lucru.

Direcția de Asistență Socială Deva

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Aproape 40 de copii și familiile acestora – monitorizați de DAS Deva. Care sunt principalele cauze ale evaluării

Publicat

pe

Redactat de

Aproape 40 de copii și adolescenți, din municipiul Deva, și familiile acestora sunt monitorizați de asistenții sociali ai Direcției de Asistență Socială Deva, de la începutul anului școlar 2023-2024.

În majoritatea situațiilor, principala cauză a evaluării o reprezintă absenteismul școlar, la care se adaugă cazuri care vizează mamele minore, agresori și victime ale unor incidente petrecute în incinta școlilor, copii și elevi implicați în cazuri de cerșetorie și furt, precum și bebeluși și copii lăsați nesupravegheați în spital sau acasă.

Potrivit datelor centralizate de Compartimentul Protecția Copilului și Intervenții în Situații de Urgență, elevii cu absențe nemotivate de la cursuri au vârste cuprinse între 6 – 17 ani și mai mult de jumătate dintre aceștia sunt fete.

Cea mai mare rată a absenței nejustificate de la școală se înregistrează în învățământul gimnazial și liceal, iar într-un procent mai mic, astfel de situații se regăsesc și în rândul elevilor din învățământul profesional. Pe de altă parte, unitățile de învățământ cu cel mai ridicat nivel al absenteismului școlar sunt Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” (aproape două treimi din totalul elevilor monitorizați), Liceul de Arte „Sigismund Toduță” și Școala Gimnazială „Andrei Șaguna”.

Analiza detaliată a cazurilor mai arată că principalii factori care-i determină pe elevi să lipsească de la școală sunt reprezentați de influența anturajelor nepotrivite, lipsa modelelor în familie sau percepția părinților despre rolul și importanța educației.

Advertisement

Intervențiile DAS Deva se desfășoară la solicitarea conducerii școlilor și chiar dacă numărul cazurilor este în scădere față de aceeași perioadă a anului școlar trecut, absențele nemotivate de la cursuri indică o lipsă de control a părinților în privința educației copiilor lor.

Analiza datelor oficiale mai arată că activitățile de monitorizare vizează și alte problematici – trei mame minore care își continuă cursurile școlare, agresori și victime ale bătăilor în incinta unor unități de învățământ, un bebeluș lăsat nesupravegheat în spital de către mamă și alți 9 minori care au săvârșit fapte prevăzute de legea penală (cerșetorie, furt) etc. Toate aceste cazuri au intrat în atenția DAS Deva la solicitarea Avocatului Poporului, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara, Poliției Municipiului Deva și Spitalului Județean de Urgență din Deva.

Monitorizarea minorilor și a familiilor acestora se desfășoară pe o perioadă de cel puțin 12 luni, indiferent de numărul situațiilor de risc identificate în cadrul anchetelor sociale.

Asistenții sociali urmăresc îndeosebi modificările care intervin în situația socială, medicală și economică a copiilor și familiilor, frecvența participării copiilor la cursuri și rezultatele la învățătură, precum și relația minorilor cu ceilalți membri ai familiei și cu rudele față de care dezvoltă legături de atașament.

Direcția de Asistență Socială Deva

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

DAS Deva prelungește termenul de distribuire a tichetelor gratuite de călătorie, destinate persoanelor cu dizabilități

Publicat

pe

Redactat de

Direcţia de Asistenţă Socială Deva prelungeşte perioada de distribuire a tichetelor gratuite de călătorie pentru transportul public local, valabile în intervalul aprilie – iulie 2024 și destinate persoanelor cu dizabilităţi.

Astfel, persoanele care se află în situaţii deosebite (internare, absenţă din localitate etc.) şi nu au posibilitatea să ridice tichetele gratuite de călătorie până vineri, 19 aprilie 2024, pot intra în posesia acestora începând de luni, 22 aprilie 2024.

Tichetele pot fi ridicate de la Compartimentul Monitorizare Asistenţi Personali, situat în clădirea Pieței Centrale Deva, etajul 1, Biroul nr. 21, după următorul PROGRAM:

– luni – miercuri, între orele 8:00-16:30

– joi, între orele 8:00-10:00 și 14:00-16:30

Advertisement

– vineri, între orele 8:00-14:00.

Tichetele gratuite de călătorie pentru transportul public local pot fi utilizate în perioada aprilie iulie 2024 și sunt destinate copiilor și adulților cu dizabilități, încadrați în grad de handicap grav sau accentuat, precum şi însoţitorilor/asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi, încadrate în grad de handicap grav.

La ridicarea tichetelor este obligatorie prezentarea următoarelor documente:

– cartea de identitate sau certificatul de naştere (în cazul minorilor)

– legitimaţia de călătorie, eliberată de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Hunedoara

Advertisement

– certificatul de încadrare în grad de handicap

Tichetele gratuite de călătorie pentru transportul public local sunt valabile pentru 20 călătorii/lună, în municipiul Deva şi localităţile aparţinătoare (Sântuhalm, Archia, Bârcea Mică și Cristur).

INFORMAŢII SUPLIMENTARE se pot obţine la numerele de telefon 0755.878.918 şi 0737.036.004, în timpul programului de lucru.

Până în prezent, aproximativ 450 de persoane cu dizabilități și însoțitori sau asistenți personali ai acestora au ridicat tichetele gratuite de călătorie pentru perioada aprilie – iulie 2024, ceea ce înseamnă mai mult de jumătate din totalul beneficiarilor.

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Advertisement
Citeste mai mult ...

URMARESTE Servus HD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate