Home - Actualitate - Lucrările pe autostrada Deva -Lugoj avansează. Sute de muncitori, mobilizați pe șantier (FOTO/VIDEO)

Lucrările pe autostrada Deva -Lugoj avansează. Sute de muncitori, mobilizați pe șantier (FOTO/VIDEO)

vineri, 19 Mai, 2017



Sute de muncitori au fost mobilizați de antreprenori, zilele acestea, pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva. Lucrările se desfășoară într-un ritm alert, zic reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, care au făcut publice și câteva fotografii ce surprind doar o mică parte din activitatea oamenilor care lucrează, în această perioadă, la viitoare șosea de mare viteză ce leagă cele două orașe.

Pe cele trei tronsoane, aflate în șantier, din autostrada Lugoj-Deva se lucrează intens. Infrastructuri pentru pasaje, taluzări, montare de parapete și panouri fonoabsorbante, consolidări, săpături, operațiuni de cofrare, suprastructuri sunt câteva dintre lucrările desfășurate pe cele trei loturi.

Cei mai mulți muncitori au fost scoși la treabă pe lotul 4, Șoimuș -Ilia, lung de aproximativ 22 de kilometri. „520 de oameni au fost mobilizați de antreprenor, încă din prima zi a acestei săptămâni, pe șantierul lotului 4 Lugoj -Deva, cu 190 de echipamente. În aceste zile se execută, printre altele, lucrări de infrastructură și suprastructuri la pasaje, terasamente, relocări de drumuri secundare, relocări și protejare de utilități”, au informat cei de la DRDP Timișoara, pe pagina oficială de Facebook.

De asemenea, se execută, în continuare, lucrări și în zona adiacentă lotului 2 a A1 Lugoj-Deva, unde circa 150 de muncitori au fost mobilizați săptămâna aceasta. „În aceste zile, au fost efectuate consolidări la taluzuri, s-au ridicat zidurile pentru clădirea aferentă viitorului spațiu de servicii de pe calea 2, s-au făcut lucrări de hidroizolație a podului peste Bega, calea 2, și s-au realizat căile de acces din DN68A în viitorul Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) din nodul Margina”, mai spun cei de la DRDP Timișoara.

Construcția loturilor 2 (Dumbrava -Holdea – în lungime de 28 de kilometri), 3 (sectorul Ilia- Holdea – 21 km) și 4 ((Ilia – Deva – 22 km) din autostrada Lugoj -Deva a început în toamna lui 2013. În martie anul trecut, aproximativ 15 kilometri noi din lotul 2 al acestei autostrăzi au fost dați în folosință. După deschidere, au mai rămas în lucru ceilalți 13 kilometri de pe același lot, Dumbrava – Holdea, dar și celelalte segmente ale autostrăzii, unde stadiul fizic de execuție al lucrărilor este în creștere.

Sursa foto: Facebook –DRDP Timișoara

 

Imagini noi cu lucrările de pe lotul 4, între Deva și Ilia

Pe de altă parte, cei de la Asociația „Pro Infrastructură” au făcut, recent, o nouă filmare, din aer, cu stadiul de execuție al lucrărilor de pe lotul 4, între Deva și Ilia. În imaginile surprise se pot vedea o parte din lucrările din zona „dealului cu lilieci”, așa cum este el supranumit datorită vestitei peșteri cu lilieci, unul din motivele principale pentru care emiterea Acordului de Mediu pentru lotul 4 Lugoj-Deva (constructor UMB) a întârziat foarte mult timp. „După emiterea Acordului de Mediu și a Autorizației de Construire, constructorul a început lucrările la debleul care se va executa în această zonă și la viaductul peste DN76 la ieșire din localitatea Șoimuș (în apropiere de Termocentrala Mintia). Lucrările înaintează momentan greu. Dealul este defrișat în mare parte, doar zona peșterii fiind lăsată neatinsă pentru că încă în acel perimetru constructorul nu poate „intra” cu utilajele până când liliecii nu sunt mutați (nu constructorul îi va muta, ci o organizație specializată în aceste operațiuni). Zona aceasta este foarte complicată: autostrada supratraversează printr-un viaduct DN76 Deva-Oradea, apoi „urcă” în dealul cu lilieci, îl traversează complet, apoi supratraversează o cale ferată și din nou supratraversează DN76 și DJ706A în dreptul localității Bejan”, spun cei de la Pro Infrastructura.

Pe ultima filmare aeriană realizată de către aceștia în zonă se poate observa, de la înălțime, acest segment al autostrăzii, probabil cel mai dificil rămas de executat pe lotul 4 Lugoj-Deva.

“Toate aceste lucrări din zona Șoimuș-Mintia (birocrație încă de rezolvat, acces greu al utilajelor de mare capacitate în deal pentru a efectua săpăturile, lucrări foarte complexe cu ziduri de sprijin înalte ancorate în sol la adâncime mare) sunt doar un motiv pentru care este imposibil ca lotul 4 Lugoj-Deva (între nodurile Ilia și Șoimuș) să fie gata anul acesta, în ciuda promisiunilor repetate ale autorităților”, mai cred cei de la “Pro Infrastructură”.

Sursa foto: Pro Infrastructura

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *