Home - Actualitate - Bătaia de joc continuă la Policlinica din Deva. Bolnavii merg cu „noaptea în cap” să prindă un bon de ordine (VIDEO)

Bătaia de joc continuă la Policlinica din Deva. Bolnavii merg cu „noaptea în cap” să prindă un bon de ordine (VIDEO)

marți, 11 Iul, 2017


Bătaia de joc continuă la Policlinica Spitalului Județean de Urgență din Deva, acolo unde bolnavii sunt nevoiți să se trezească cu „noaptea în cap” și să aștepte la rând, în fața fișierului, pentru a prinde un bon de ordine, ca să poată beneficia de gratuitate la investigațiile medicale. Unii dintre ei merg chiar și la orele 03:00 sau 04:00 dimineața și rezistă cu stoicism la coadă pentru a intra în posesia mult râvnitului bon, cu ajutorul căruia pot intra în cabinetul medicului specialist care să le prescrie un tratament adecvat. Situația trenează de multi timp și a mai fost prezentată și în paginile publicației „Servus Hunedoara”, dar a rămas aceeași. Degeaba se tot plâng pacienții, fiindcă, se pare că, oamenii sunt siliți să accepte, în continuare, umilința la care sunt supuși.

Holul Policlinicii din Deva devine, în fiecare dimineață, un adevărat „câmp de bătaie” pentru pacienții care se strâng, în fața ghișeului de programare a consultațiilor, să prindă un bon de ordine. Bolnavi veniți cu „noaptea în cap”, cu multe ore înainte de ora 07:00, când începe programul cu publicul. Mulți dintre ei provin din mediul rural și se așează liniștiți la coadă în speranța ca vor intra în posesia tichetului fără de care nu pot fi consultați de către medicii specialiști ai Policlinicii Spitalului Județean de Urgență din Deva. Problema apare când, după multe ore de așteptări, unii dintre ei nici măcar nu reușesc să primească bonuri de ordine, fiind nevoiți să facă, mâhniți, cale întoarsă și să revină în zilele următoare. Supărați, pe bună dreptate, pacienții se plâng, în speranța ca cei responsabili vor căuta o soluție pentru a schimba această situație. „Sănătatea a ajuns în Deva/România o problemă de „cum ai noroc”. Bătrân și bolnav fiind, este normal să te duci la spital „cu noaptea în cap”, sperând la un bon de ordine? (…) „Problema” nu este că vii la ora 03:00 dimineța și poți rezista la coadă, să fii sigur că ai apucat să-ți procuri unul din cele trei bonuri disponibile din acea zi la doctorul pe care-l cauți. Ce faci când stai la coadă mai mult de o oră și gardianul de la pază îți spune că nu mai sunt bonuri?”, spune Daniel Bendas, un tânăr din Deva, care a și realizat un filmuleț pe holul Policlinicii și în care se pot vedea oamenii cum așteaptă în fața fișierului, în jurul orei 06:00 dimineața.

Mai mult, uneori, din disperarea de a obține un bon de ordine sunt iscate și altercații, aplanate de agenții care asigură paza Policlinicii. Tânărul a povestit un episod de acest gen. „Fiind două zile la rând la coadă la ghișeu, am asistat la un scandal în care a trebuit să intervină personalul de pază, să liniștească un bolnav care și-a pierdut cumpătul și a început să își manifeste deznădejdea, nemulțumirea și groaza. Omul era „înnebunit” de situația de coșmar prin care trecea în acele momente. Pur și simplu, urla la funcționarul din spatele ghișeului: „Doamnă, am fost și ieri! Nu mă recunoașteți? Ați spus să revin mâine cât mai devreme și voi avea unul dintre cele trei bonuri. Astăzi am venit la ora 03:00… A fost o singură persoană în fața mea și îmi spuneți că nu mai sunt bonuri pentru astăzi? Unde sunt? Ce ați făcut cu ele?!” (…) Cei de la pază au intervenit și l-au „invitat”/escortat/scos afară pe acel „necăjit” sub privirile celor peste 50 de oameni aflați la rând care nu au făcut absolut nimic…”, a povestit incidentul tânărul.

Sursa foto/video: Facebook

Ce spune managerul Spitalului Județean de Urgență din Deva?

Conducerea Spitalului Județean de Urgență din Deva cunoaște situația umilitoare de care se lovesc, zilnic, bolnavii care merg la Policlinică pentru a obține bonuri de ordine. Managerul unității medicale, Gabriel Berceanu spune că, a încercat să găsească o soluție pentru a remedia problema. Acesta îi îndeamnă pe oameni să se programeze online sau telefonic. „Știm că există această problemă și am încercat să o rezolvăm. Eu, cel puțin în mandatul meu, am căutat să clarific lucrul acesta și am solicitat o situație exactă a consultațiilor ce se fac în fiecare cabinet în parte. Sunt, însă, chestiuni reglementate. Numărul de consultații pe care un medic specialist le poate face în fiecare zi sunt limitate, 19 sau 20 la număr (…) Am analizat și reanalizat de câteva ori, dar mai mult nu putem să facem. Vedem și noi că oamenii așteaptă, unii de foarte devreme. Au fost zile în care personalul de la pază a deschis Policlinica mai repede pentru că pacienții așteptau afară, în condiții improprii, în frig. Însă, faptul că pacienții vin foarte devreme este o chestiune pe care noi nu o putem controla. Nu putem controla ora la care își pun pacienții soneria să sune acasă (…) Există mai multe modalități de împărțire a bonurilor de ordine: la liber, cele pe care „se bat” cei care vin dimineața la Policlinică, mai mult sau mai puțin devreme, dar mai este și varianta programărilor online și la telefon. Cel mai bine ar fi ca oamenii să își facă programările online sau telefonic pentru a nu mai fi nevoiți să aștepte la cozi. Este mult mai comod”.

One comment

  1. Domnul manager vorbeste din amintiri la inceputul acestei luni nu mai erau bonuri pentru luna in curs .Ce programari telefonice viseaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *